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社員紹介用:特定の応募ポジションが無い方 (Sales)

Kawasaki, Japan 掲載日 11/05/2019
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Company

EMC Japan K.K.

Position

Account Manager / Senior Account Manager (仮)

Salary

Up to 18M JPY (60/40)

* ご経験・評価によりフレキシブルに検討します

Location

Tokyo (Shinjuku Maynds Tower)

Responsibility

Responsible for new account development and/or expanding existing accounts within an established geographic territory/product line. May also be allocated a particular channel or market segment.

Principal Accountabilities

  • This job represents a balanced sales effort of product and services knowledge and selling skills
  • Grows the territory/account base to attain financial objectives
  • Understands customers’ business and solutions requirements
  • Territory/account management, including account planning and sales forecasting
  • Customarily and regularly engaged with decision makers at client facilities in performing primary duties
  • Leads sales process and utilizes all available resources to manage account

Principal Responsibilities

  • Supports moderately complex accounts and some large accounts
  • Gains access and manages relationships with senior level leaders and executives
  • Identifies business trends and leverages strengths of the sales team to create a differentiated offering and position ourselves to capture business
  • Uses complementary solutions from other areas of the business as a competitive strategy
  • Interfaces directly with customers to ensure satisfaction with our solutions
  • Identifies opportunities for junior account managers to fill a geographic or vertical coverage gap
  • Identifies appropriate products and services to meet the full range of customer needs
  • Identifies cost effective and practical alternatives for the assigned business area by bundling products/service “solutions” to maximize our opportunity while meeting customer’s needs
  • Seen as an expert in a given segment and/or channel
  • Point of contact for escalated issues
  • Models and may coach effective team behavior
  • Skillfully negotiates with others to achieve desired results/meet customer needs
  • May be assigned to a specific national account that traditionally is high in complexity and strategic importance to the firm

アカウント営業部門にて、担当業種/企業のお客様をご担当頂きます。

Strategic Aligned BusinessのVMWareやPivotal等を含め包括的にデータの活用、分析を中心としたお客様のビジネスに貢献できるソリューションを提案するコンサルティング営業、及び市場開拓に向けての営業活動に従事いただきます。

担当するお客様のビジネス全般をマネージする責任のある仕事です。

職務内容

  • 顧客との関係構築を通して課題や要望を汲み取り、顧客のビジネス成長を支援する
  • 新規開拓及び既存深耕を通して、四半期及び年間の売り上げ目標を達成する
  • アカウントプランを作成し、四半期毎の計画立案と進捗管理および目標達成の為のリーダーシップをとる
  • SEやサポート、各ビジネスユニット等の社内関係者及び外部パートナーとの協業を通じて、顧客に最適なソリューションを提供する為の体制を構築し、継続的なパイプラインの増加及び受注を獲得する
  • Dell Technologiesの価値を顧客に伝え、更なるマーケットシェアを獲得する

Requirements

Skills

  • Ability to work in a high-pressure environment.
  • Ability to work effectively with senior management.
  • Advanced knowledge of and skilled in contract interpretation, negotiations and project management
  • Advanced knowledge of strategic planning
  • Advanced knowledge of company products and services
  • Advanced oral, written, and presentation communication skills to interact with upper leadership, staff, vendors and clients

Education and Experience

  • Typically requires 8+ years of related experience in a relationship selling role with a Bachelor’s degree
  • Additional criteria for Outside Sales: Typically requires 8+ years of field sales experience

  • ラージエンタープライズのお客様へ直接、またはハイタッチの営業経験お客様へシステムやソリューションを提案することができる基礎的なIT知識
  • アカウントプランニング及びソリューションセリングスキル
  • 緊迫感を持ち、お客様に対して四半期ベースで戦略的なアプローチの実行経験
  • 経営者(CXO)レベルへの営業経験
  • アプリケーション、および(または)仮想化に関する知識
  • 学士、または同等の学力

Job Family: Outside-Sales Sales Job ID: R12038

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