Skip to main content

【第二新卒採用】バイリンガル・IT テクニカル・サポート・エンジニア【英語・日本語】

Tokyo, Japan 掲載日 02/17/2021
今すぐ応募

【第二新卒採用】バイリンガル・IT テクニカル・サポート・エンジニア 【英語・日本語】

今回募集をするのは、第二新卒(既卒3年未満)の方を対象とした、デル・テクノロージーズの製品をご利用いただいているお客様のビジネスの成長とデル自体の更なる成長を、高度な技術とコミュニケーション力で支えるエンタープライズ製品のサポートエンジニア職です。

技術的なスキルは入社後の研修で身に付けていただけますので、ご応募の段階でのご心配はいりません。充実したトレーニングおよび人材育成制度がありますので、これからIT業界でのキャリアをスタートしたいという方には、まさにぴったりの職種です。入社時研修後は、サーバー製品、ストレージ製品、ネットワーク製品、仮想化技術などのエンタープライズ製品のスペシャリストとして、デル・テクノロージーズの製品を重要なシステムでご利用いただいているお客様の技術支援を担当します。

さまざまな業種、システム、ビジネスでデル・テクノロージーズの製品をご利用のお客様が抱えている課題を、技術力とコミュニケーション力の双方を駆使し、またチームの力を結集して迅速かつ効果的にサポートし、製品とサービスの両面でお客様にご満足いただくことが目標となります。

お客様とデル・テクノロージーズのビジネスに貢献しているという実感を得ながら、技術力とコミュニケーション力、ビジネス面の洞察力を養うことができ、将来のキャリア形成の幅を持つことが可能なポジションです。

【業務内容】

  • 問題解決のため、お客様からの電話やメール対応
  • オンサイトエンジニア用指示書作成、オンサイト調整
  • ハードウェア障害時の技術支援、事例調査、原因調査、回避策提示、診断ツールを使用してのログ解析
  • 上位エンジニアや専門エンジニア(OS, Network, DB, 仮想化など)と協業しての問題解決
  • Windows, Linux, VMWareや各種アプリケーション製品の問題解決

<応募資格>:

  • 短大・高専・大学・大学院卒業から3年未満である方(必須)
  • 夜間休日のシフトもしくは電話待機による顧客対応が可能な方(必須)
  • 基本的なPC操作とビジネスマナーを身に着けている方
  • チームワークを重視し、同僚やお客様と円滑なコミュニケーションのできる方
  • 向上心を持って仕事に取組み、スキルアップしていける方

<任意(あれば尚可)>:

  • IT業界やコールセンターでの勤務経験や、顧客対応業務(営業・販売等)の経験
  • 英文マニュアル読解能力および電話、E-mailに対応可能な英語力


Here’s our story; now tell us yours

Dell Technologies helps organizations and individuals build a brighter digital tomorrow. Our company is made up of more than 150,000 people, located in over 180 locations around the world. We’re proud to be a diverse and inclusive team and have an endless passion for our mission to drive human progress.

What’s most important to us is that you are respected, feel like you can be yourself and have the opportunity to do the best work of your life -- while still having a life. We offer excellent benefits, bonus programs, flexible work arrangements, a variety of career development opportunities, employee resource groups, and much more.

We started with computers, but we didn’t stop there. We are helping customers move into the future with multi-cloud, AI and machine learning through the most innovative technology and services portfolio for the data era. Join us and become a part of what’s next in technology, starting today.

You can also learn more about us by reading our latest Diversity and Inclusion Report and our plan to make the world a better place by 2030here.

Dell is committed to the principle of equal employment opportunity for all employees and to providing employees with a work environment free of discrimination and harassment. All employment decisions at Dell are based on business needs, job requirements and individual qualifications, without regard to race, color, religion or belief, national, social or ethnic origin, sex (including pregnancy), age, physical, mental or sensory disability, HIV Status, sexual orientation, gender identity and/or expression, marital, civil union or domestic partnership status, past or present military service, family medical history or genetic information, family or parental status, or any other status protected by the laws or regulations in the locations where we operate. Dell will not tolerate discrimination or harassment based on any of these characteristics. Dell encourages applicants of all ages. Read the full Equal Employment Opportunity Policyhere.

Job Family: Product-Services Global-Services Services Job ID: R080985

今すぐ応募

ジョブアラートを設定

希望条件に合った新着求人情報をいち早く受け取れます。

* 必須

関心カテゴリーを検索し、提案リストから一つ選択してください。勤務地を検索し、提案リストから一つ選択してください。最後に、「追加」をクリックして、ジョブアラートを作成してください。

  • Product Services, 東京都, 東京都, 日本削除
  • Global Services, 東京都, 東京都, 日本削除
  • Services, 東京都, 東京都, 日本削除

「登録」をクリックすることで、プライバシー・ポリシーに従ってDell Technologiesからの採用情報を受け取ることに同意したことになります。