Skip to main content

バイリンガル・クライアント・レゾリューション・マネージャ【英語・日本語】

Kawasaki, Japan 掲載日 06/02/2021
今すぐ応募

Dell TechnologiesのProSupport Clientのお客様により高いレベルでのカスタマーサービスを提供することを目的としております。

個人およびチームの指標を満たしたうえで、Dell Technologiesのテクニカルサポートガイドラインに従った範囲でのソリューションや、Client製品に正確でタイムリーな解決策を提供していく責任があり、またこの役割には、これだけに限定されるわけではありせんが、お客様からのエスカレーションの対応、フロントラインメンバーに対するメンタリング、有効な解決策を実行するために部門間の協力を促していくことも期待されております。

お客様の問題に対してオーナーシップを持ったうえで解決し、Dell Technologiesとお客様双方の満足度を満たしていく能力がこのポジションでは求められます。

理想的な候補者は、ポジティブで外向きの態度を持ち、常に難題を克服するように努めながら可能性を引き上げていき、逆境の中でも周囲をモチベートしていくことができる方となります。

職務

  • 顧客の技術的および非技術的な問題に対して監視及び監督に努め、ポジティブな顧客体験を確保

  • 顧客からのエスカレーションされたケースに対して担当責任者としてふるまい、顧客、社内関係者双方に定期的なアップデートを行って、適切な解決策を提供するために十分なリソースを調整

  • Dell Technologies Service、もしくは顧客が設定した基準やパフォーマンスの指針に沿って、技術的/非技術的なエスカレーションされた問題にオーナーシップを持ったうえで解決

  • 顧客の運用に影響を与える、時間に敏感でミッションクリティカルな決断

  • クリティカルなケースに対して事後報告書を作成し提供

  • プロセスを継続的にレビューし、見つかった改善ポイントに対して改善していくように努める

  • デルの製品とプロセスに関する高度な知識を維持

  • Dell Technologies ProSupportの成果物に対しての理解を維持

必須要件:

  • 優れた英語力(TOEIC > 700)とすべてのレベルにおける書面及び口頭での効果的なコミュニケーション能力

  • 営業チーム、顧客、経営陣と緊密に連携するために必要な、優れたソフトスキルとプレゼンテーションスキル

  • 期待値を管理して高いレベルでの顧客体験を確保していくのに必要な優れたカスタマーマネージメント能力

  • 優れたタスクの優先付けの判断力やドキュメント作成能力を有し、プロジェクトをマネージしていく能力

  • 水平展開していくための思考、強力な問題解決能力、綿密な計画性、また正確に優先順位付けできる判断力

  • ハードウェアテクノロジーに対する理解と知識

  • OSやアプリケーションに対する強力な技術的な知識

  • ハードウェアの技術的な解析やデバッグに対する経験

  • ペースの速いダイナミックな作業環境における順応性、説明責任、柔軟性

  • 曖昧でマルチタスクなエスカレーションに対処していく能力

  • 協力でまとまりのあるチームを築いていく能力

望ましい要件:

  • 理系の大学卒業程度の学位

  • 5年以上の関連した顧客対応経験

  • PC業界における技術的なハードウェア担当経験

  • PCパーツ、半導体などの解析、品質担当経験

  • OS関連のベンダー資格

  • 基礎的なネットワーク知識 


Here’s our story; now tell us yours

Dell Technologies helps organizations and individuals build a brighter digital tomorrow. Our company is made up of more than 150,000 people, located in over 180 locations around the world. We’re proud to be a diverse and inclusive team and have an endless passion for our mission to drive human progress.

What’s most important to us is that you are respected, feel like you can be yourself and have the opportunity to do the best work of your life -- while still having a life. We offer excellent benefits, bonus programs, flexible work arrangements, a variety of career development opportunities, employee resource groups, and much more.

We started with computers, but we didn’t stop there. We are helping customers move into the future with multi-cloud, AI and machine learning through the most innovative technology and services portfolio for the data era. Join us and become a part of what’s next in technology, starting today.

You can also learn more about us by reading our latest Diversity and Inclusion Report and our plan to make the world a better place by 2030 here.

Application closing date: 2 July 2021

Dell Technologies is committed to the principle of equal employment opportunity for all employees and to providing employees with a work environment free of discrimination and harassment. All employment decisions at Dell Technologies are based on business needs, job requirements and individual qualifications, without regard to race, color, religion or belief, national, social or ethnic origin, sex (including pregnancy), age, physical, mental or sensory disability, HIV Status, sexual orientation, gender identity and/or expression, marital, civil union or domestic partnership status, past or present military service, family medical history or genetic information, family or parental status, or any other status protected by the laws or regulations in the locations where we operate. Dell Technologies will not tolerate discrimination or harassment based on any of these characteristics. Dell Technologies encourages applicants of all ages. Read the full Equal Employment Opportunity Policy here.

Job Family: Product-Services Global-Services Services Job ID: R107740

今すぐ応募

ジョブアラートを設定

希望条件に合った新着求人情報をいち早く受け取れます。

* 必須

関心カテゴリーを検索し、提案リストから一つ選択してください。勤務地を検索し、提案リストから一つ選択してください。最後に、「追加」をクリックして、ジョブアラートを作成してください。

  • Product Services, 川崎, 神奈川県, 日本削除
  • Global Services, 川崎, 神奈川県, 日本削除
  • Services, 川崎, 神奈川県, 日本削除

「登録」をクリックすることで、プライバシー・ポリシーに従ってDell Technologiesからの採用情報を受け取ることに同意したことになります。